Sunday, November 15, 2009

Majlis Konvo Tadika Syaza

Pagi ni bertempat di Sekolah (tadika) syaza diadakan majlis konvo... so pagi ahad ni gua gigih bangun awal untuk memeriahkan majlis tu.. lagipun syaza kena perform nyanyi nasyid katanye..
sebagai calon bapa mithali aku kena lah pi untuk bagi sokongan moral gituh....heheheh......

Kalau ikut jadual majlis sepatutnya bermula jam 8:30am... tapi cam biasalah.. melayu semua nya.. heheh.. cam pepatah melayu yang biasa kita dengar la.. janji melayu....!!
Aku & syaza pun sampai past 5 mins dari 8:30am tu.. hehehe.. abis kena potong markah aku selaku calon bapa contoh.......
Tapi ada satu peristiwa yang diceritakan oleh bini aku yang aku rasa sangat lah comel.... lebih kurang macam ini la ceritanya....

  • Syaza : Ibu kita rasa kita mesti nak terkencing kalau kena menyanyi nanti
  • Ibu : Kenapa pulak... kamu kencing la dulu... mesti tak terkencing dah nanti....
  • Syaza : Kita takut la.. mesti rasa nak terkencing dengan sakit perut nanti.....

Miahahahah.. jenuh aku gelak tau.. manalah anak aku ni belajar stage fright semua nih....
Mungkin dia warisi dari aku kot.... maklum la aku ni kan pemalu... huhuhuuhuhuhu.....
Ok lahh.. back to the majlis konvo punya cerita.... comel jer tengok bebudak nyanyi kat pentas tuh.. macam-macam ragam.. heheheh..... & macam biasa aku tak dapat cabutan bertuah (memang dah boleh agak)... yang dapat adalah makan-makan juadah yang disediakan..... rezeki.. alhamdulillah.....Owh lupa nak bagitau.. Syaza dapat no 3 tuh utk kategori murid 5 tahun.... actually tak sampai 8 orang pun budak 5 tahun yang ada.. hahahhahhahha..... sudahnya aku tengok hadiah semuanya ala-ala sama jer kot.. hehehehhe.. yang beza just untuk pelajar cemerlang kot.. & bukan syaza la yang dapat... cessss.. kena gigih ajar syaza lepas nih!!!
Nampak tak rambut terjulur keluar kat dahi dia tuh?? Nak buat macam mana rambut dia licin sangat dia kata.... memang selalu dah dia komplen pasal rambut tuh....heheehehehehe......



7 comments:

I Am The Vault Dweller said...

konvo dah dier yek...heheh

che kiah said...

sekolah tahfiz tu....

Suhaimi said...

ju.. jiran kau sekolah tahfiz kan... ker kau hanta anak kau tahfiz tpt lain..

Cikgu ILi said...

Rambut Syaza mcm rambut ko le..tajam2..hehe..bestnye tengok anak konvo..cute je syaza bahasakan diri dia "kita2"...cute sangat..

Juraimee said...

Yang kat blok aku tuh sekolah tahfiz utk bebudak sekolah rendah...
yang anak aku ni pra-sekolah....
tapi sama company nyer jugak...
rumah lain kat blakang2 rumah aku tuh jer.. tak jauh....

syaza : ayah..ayah... boleh tak cakap kau & aku....
Aku : tak boley.. tak baik...

mama rawk tau said...

tips nak sembunyikan rambut: ko pakaikan dia cekak or hairband kain tu. gerenti tak kuar rambut tu. selamat mencuba..:)

Juraimee said...

ada jer dia pakai cekak tuh.. tapi smi lah.. sendiri pakai tudung tuh..
lepas tuh baru aku betul kan....
hahahaha....