Tuesday, November 11, 2008

KecElaruaN

aduhlaaa......
macam-macam la kecelaruan yg ada lewat ini kat malaysia tercinta ini..
kalau cam gini la cara nya, kemanakah hala tujunya kita & generasi pewaris selepas ini??
ramai sangat puak2 yg nak tunjuk hero..... konon-konon mereka lah perjuang hak2 keadilan, kesaksamaan, hak melayu... bla.. bla... bla......

cerita kemelut bahasa papan tanda di utara sinun tak habis-habis canangnya.... bangkang, sangkang, hantar memorandum bantah....... ni apa cerghita niiii??? Aku memang tak nampak kenapa dan bagaimana puak2 tuh tak nampak jalan kebenaran dari penjelasan geng pemerintah tuh.... atau tak patriotik kah aku??? mungkin.......

.....tambah lagi satu cerita sedih kat bumi bertuah ini.... ada plak yg berani nak sangkal & cabar fatwa yg Majlis Fatwa Kebangsaan keluarkan pasal pengkid tuh ... mengapakah??!!!
dah tak boleh nampak kah beza hukum Allah & Hukum dunia ???? nauzubillah.....
harap2 geng2 yg buat onar tuh tiadalah dari kalangan Islam itu sendiri.....

satu puak plak dok kumpul ramai2 katanye geng BERSIH... & mintak mansuhkan akta ISA yg draconian katanya.... aku pun tak paham apa yang mereka nak takutkan ngan ISA tuh??

So teringatlah aku masa belajar dulu... teori Hiraki Maslow.... so paham la aku sepaham pahamnya apa yg cuba disampaikan oleh Maslow itu....
emmm... rasa nya aku dah sampai level mana hah??? huhuhuuhuh......

mungkinkah ini harga yang perlu dibayar bagi sebuah "kebebasan"...... atau mungkinkah ini "kebebasan" yang dimahukan oleh puak-puak itu??...... ataupun sememangnya kita di bumi bertuah ini tidak bersedia lagi utk menerima "kebebasan" yg diperjuangkan itu.....

& berfikirlah aku...... patut la dulu masa belajar apa pun.. mula2 mesti belajar pasal pengertian & makna nya..... tapi time tu jenuh menghapal jer.. wakakkakakaka.......

ahhh.. apa-apa jer lah encik..............

3 comments:

merubesttau said...

kecelaruan? try baca 'the new world' by ekchart tolle. ada ide-ide dlm tu yg aku asa 'cool'

Anonymous said...

oooo berblog gak skrang yer... ok laa leh baca cite ko kat sini... cute laaa yg 2 ekor tuuu....

Juraimee said...

baca jangan tak baca......