Tuesday, November 25, 2008

Apakah ????

Sesungguhnya aku tak paham apa sudah jadi dengan malaysiaku ini...

Untuk kesekian kalinya... keputusan majlis fatwa hangat diperkatakan.... sana sini sebok bagi pendapat memasing, kunun2 ikut rasional & logik akal katanya..
sampai kan bangsa lain yang takder kena mengena dengan Islam pun berani nak masuk campur bagi pendapat mereka....
Apa semuanya ni??? Malaysia ku yang maju kah???
aku yang salah dengar pengumuman atau aku yang salah interpretasi pengumuman pasal yoga tuh?? Rasanya yang diharamkan itu yoga yg ikut 3 peringkat tu yg sampai menyatukan diri dengan tuhan..... kalau yang setakat senaman tuh dibolehkan tapi tidak digalakkan sebab dikhuatiri boleh mengakibatkan menuju ke peringkat 3 tu....
entah lahh...... mungkin pengetahuan aku ni cetek gamaknya....

Hari ini dalam berita TV tadik... ada pulak tunjuk timbalan speaker Dewan Rakyat reject motion against sorang YB tuh....
reaksi pertama aku... NGANGAaaaaa........
tapi cuba jugak bersikap rasional.. cuba dengar dulu apa penjelasan beliau....
dan alasan yang diberi lebih kurang cam gini lah yang saya paham... YB tu TAK BERNIAT nak menipu katanye.... GULP!!!!!
mengamuk sakan lah dua orang anak beranak lawyer yang ada dalam dewan itu....... wakakakakakakkaaaa........
kasihan sekali.. siap kena gantung gituhhhh.......
luar dewan pulak si YB ni buatlah press conference cakap takder kes prima facie ke atas dia..... WAKAKKAKAKAKKA.... bertambah2 besar lah aku punya gelak....

Sesungguh nya aku terhibur dengan gelagat mereka mereka ini... meriah sekali....
What say you??

No comments: