Saturday, February 28, 2009

Sebulan di TMIM

Tup tap tup tap...
dah sebulan aku jadi warga TMIM... & sudah terima pun gaji pertama... alhamdulillah....

Emmm... sebut pasal gaji, aku kena ngaku lar... ngaku apa???? hahahha.....
Buat kali pertama dalam hidup aku makan gaji buta... huhuhuhuhuhuhu... mesra sekali..
best rupanya rasa makan gaji buta ni.......

Tapi bukan lah niat aku nak makan gaji buta.. keadaan yang memaksa. Still ada issue untuk akses system database yang dibawa dari PGI. So untuk aku yang hampir 70% kerja bergantung kepada system tu terpaksa la berlakon tiap-tiap hari.....
mana tak nya.. meja aku duduk ngadap SrGM tuhh.. . huhuhuuhuh........ Bukan lah takder lansung kerja yang aku buat, tapi kalau nak dibandingkan dengan beban kerja masa kat PGI dulu memang ketara sesangat....

Minggu depan finance department akan pindah floor pulak.. so sekarang ni sibuk kemas mengemas lah..... angkut kotak itu ini... tolong itu ini...... emmmm.... kena lah rajinkan diri sebab dah penat berlakon duduk depan PC.. hahahahhahah......
Keadaan opis pun macam tongkang karam, dengan kotak sana sini susun tinggi-tinggi.... untuk aku dah biasa dengan keadaan tu masa nak pindah dari PGI hari tuh... so relax je lahh.. hahhahahah....

Next month bila system dah fully up, kompem aku akan tak menang tangan.. sebab sekarang ni pun kerja-kerja yang aku KIV dah bertimbun.... merasa lah... jangan ada document yang hilang masa pindah-pindah nanti sudah.. naya aku!!

2 comments:

...rux... said...

best kan makan gaji buta? hmmm 4 tawun dah aku MGB hahahah

Cikgu ILi said...

Patut la dapat balik awal..