Monday, January 3, 2011

Juraimee Berchoteee... (mari hapdet blog) PART I

Salam...
Tajuk post yo poyo jer kan? macam pi bercuti ke mana-mana je lagaknye gua nih!! huhuhu....
Anyway memang betul gua ambil cuti panjang sikit bersempena pembukaan sekolah nih... nak uruskan kemasukan anak ke darjah satu (ehh.. dah besar anak dara aku nih!) ...
satu dunia baru bagi Syaza... & buat kami as the parent jugak.

Dalam hati ni Allah sajer la yang tahu betapa risaunya ... macam-macam persoalan ada terbuku dalam minda & hati... bolehkah syaza sesuaikan diri dengan environment baru & dunia yang lebih luas?  bolehkan dia bawa diri ??  Top of it.. pasal keselamatan !! Dunia hari ini dah tak sama dengan dunia zaman gua & minik dulu.... berdoa & berserah pada Allah sajer lah yg kami mampu laku kan..... itu pun setelah penat merencanakan camner nak buat bagi selamat.. Pening kepala jugak memikirkan camner nak buat.. maklumlah kitorang working parents (cheeewahh)... & takder maid & duduk kat hulu dunia.....

Yang pasti lepas ni gua rasa Syaza mesti penat.. sebab rutin harian dia penuh...
pagi sekolah agama.. then petang sekolah harian pulak... malam nye nak kena pi ngaji lagi...
apapun aku berdoa supaya keselamatan anak aku sorang ni terjamin... & dia dapat berlajar jadik seorang budak yang pandai serta belajar jadik manusia yang baik... amiiinn......


Gambar ni masa hari orientasi Syaza kat sekolah Gombak Utara jumaat hari tu..
Melihat senyuman & kegembiraan kat muka dia buat aku rasa lega... satu issue dah settle... Syaza boleh sesuaikan diri dengan kawan-kawan baru... ramah jugak anak aku ni rupanya.. padahal tak ada sorang pun yang kenal tuh......hahahhahaa

Just aku risau bab belajar jer... Syaza ni boleh tahan pemalasnya kalau suruh baca buku... & aku rasa dia sangat lemah sebab tak boleh membaca dengan lancar lagik.... & kadang-kadang huruf & nombor ada yang dia tulis terbalik!! Nampak sangat kesilapan kat aku nih.. sebab tak berikan banyak masa untuk ajar dia kat rumah... asyik main jer..... sorry for that!! OK.. marilah berazam untuk berikan tumpuan yang lebih kepada pelajaran anak selepas ini!!

3 comments:

Ayuh Santai said...

kene push lebih nih suh banyak baca..aku bagi buku pertama bertajuk " puteri dan putera katak" mau kah?

Juraimee said...

push??!!
huhuhu.. mak dia dah buat.. sudahnye nanges !!
hahahaha.... poyo btoi la anak gua nih!!

makhluk ijau said...

huhu.. tanpe.. plan2.. insyallah.. (mcm aku ader anak je.. hehe..) tapi mesti seronok + risau kan.. mcm mane la perasaannye.. tak sabar rasa.. blh x anak aku lahir je dah besar.. terus leh jdk kawan ngan syaza.. leh x.?? hehe..