Thursday, August 6, 2009

Suspen dipagi hari...

Phewww.....
berderau darah aku bila tiba-tiba pagi ni minik kejut kan & cakap perkataan.."....bleeding.. banyak..."
mata terus segar & pikir... apa perlu aku cakap @ buat?? hehehhehe.....
sebenarnya cuak.. tapi buat-buat cool macam biasa lah.... huhuhuuhu......
mau tak cuak.... banyak tul blood stain kat seluar dia.... bukan nyer spot... tapi banyak beb cam period plak.... takkan la ada period time-time pregnant ni ya dak??
...... no sign of sakit.. good!!.. so aku cakap la.. pi klinik check lah....
abis tuh nak cakap apa lagi... ngeeeee......

Tak sampai hati & sayang punya pasal.. so aku pun sms lah supervisor aku (cam keje kilang la plak) cakap nak EL untuk kesekian kalinya...... rekod betul aku kat TMIM ni banyak sekali EL.. huhuhhuhh..... & nasib baik jugak compliance training tuh scheduled on friday .... kalau tak jenuh jugak aku......

Lepas hantar syaza ke sekolah dia.. terus lah bergegas carik doktor.... ke Klinik Kita wangsa maju kitorang tuju... tapi sebab awal sangat kot.. still tak bukak lagik... hahhahahah....
so kitorang pun terus la ke Hospital Danau Kota..... minik dah makin rsau gituh.... dia dok rasa ada cam sakit2 contraction sket2 la plak.... aduss parah....!!
aku ?? menten cool lagik.. ngeeee...

To cut the story short.... doc cakap ok alhamdulillah....... placenta, womb & baby look okey... no sign of bleeding of whatsoever yg perlu dirisaukan.... & off course la tengok guna ultrasound scanner tuh... alaa.. cam gamba nih hah (sekadar ilustrasi)... heheheh.....

dapat la aku tengok gambar Baby tuh gerak-gerak.. kepala, tangan & kaki dah nampak jelas...
cam besar jer aku rasa.....
But, trust me..... best woo tengok... !!! Don't know how to describe the feeling..... eventually you'll know when you come to the similar situation... huhuhuhuuh...

& according to the machine calculation.. it is 16 weeks of pregnancy.... weight & size is good...
camner dia kira.. jangan tanya aku... hahahhaha...

So doc bagi nasihat suruh relax 2/3 hari nih... jangan buat keje berat-berat.... dia cakap tak payah masak segala... tapi jangan la baring jer tak buat apa-apa lansung.. nasib baik ...fuuhhh... aku yang lega (?) hehehehheh........

Minik aku cakap mungkin sebab penat sangat kot... sebab semalam dia lepas sekolah (yang sudah sedia memenatkan) dia ke RTM.. pi amek lagu2 patriotik untuk xtvt bulan kemerdekaan sekolah dia... dia kata jauh jugak berjalan dari parking kereta.... hopefully this is the exactly cause.... not others unseen or scary things.....

Anyway, feel relief ya'amatz..... alhamdulillah...... syukur ke hadrat Allah... & thanx for all the prayer from all my friends who might pray for us....... thanx.. thanx.... & thanx again....

p/s: errr... off topic sket.... pagi tadik korang layan Hot FM tak??? diorang bukak topic rock kapak la beb...... terkenang aku zaman dulu2.... haiyohh... best sekali senyum sorang2 aku... hehehhehehe.........

2 comments:

Cikgu ILi said...

Ju...

Aku penah bleeding dulu..cuak gilos..
Rekod aku sampai 3x bleeding yg mencuakkan encik suami & aku la..aku nye tanda nak bersalin pun dimulakan dengan banjir darah..gerun tak?
Ko nak tau sebab apa?sebab aku rupanya kene plasenta praevia..Mmg kene dok diam2..dr bg mc seminggu tiap kali bleeding..sebabnya..banyak risiko..sila tanya pakcik google apa itu..

Juraimee said...

ok thanx for the info....
nanti aku try carik.. pagi tadik dah carik sket2... tapi dah dapat nama khusus ni mudah sket lah pencarian...
takder lah jenuh teraba2....