Friday, August 7, 2009

2nd Opinian

Ok... hari ini minik tercinta ke klinik lain plak untuk ceki2 lagi problem dia..
nak puaskan hati gitu..
But this time around... she went all alone.... I'm not there to accompanied her...
So.. this is the result...
Anybody can read me what the doctor wrote down there?? huhuhuhh....
Doc is always a doc.. hehehhehe............
....anyhow.... kat atas tuh kan ada tulih "Low lying placenta"
hah... itu lah punca bleeding itu sebenarnye...

According to doc.... tak ada ubat utk cure kan benda nih.... again the same advice, doc suruh banyak berehat .... kurangkan berjalan..... & berdoa agar placenta tuh beralih ke kedudukan normal kembalik...... & not getting worse dengan menutup keseluruhan cervix....

okeh.. marilah berdoa...... amiiinnn.....
Lepas nih aku jalan sorang2 lah. huhuuhuhuuhh.......

8 comments:

Cikgu ILi said...

So...betul la..sama kes dengan aku ye?
Dalam bahasa melayu panggil uri bwh..mmg merbahaya..tapi..ko kene percaya magic doa.
Alhamdulillah berkat doa, aku tak payah kene operate..dr dah yakin aku akan kene operate..
Ada org kata kene urut, tapi aku takut..takut memburukkan lagi keadaan..
Jangan berhenti berdoa..dan sila tolong wife ko..dia mmg kene dok diam2 je..takleh angkat berat2..ko la basuh baju sidai baju..jalan pun kene slow2..silap2 nanti dr bagi injection utk kuatkan paru2 baby in case baby terkeluar awal..baby akan survive.
Aku dulu penah kene masa 2nd time bleeding..itu la injection paling sakit dlm hidup aku..nurse yg inject aku pun tak tergamak nak inject sebab dulu dia pun penah kene.bukan sekali inject...dua kali tau..

mama husna said...

cik sally banyak2 berehat. jgn risau banyak2, saya pun bleeding jugak.
cik jurai, sila BANTU ye. skrg dah jatuh WAJIB;)

Juraimee said...

aiyokk.. dah 2 orang suh gua BANTU nih...
okeyy.. saya bantu makan.. makan.. & makannn.......

thanx my frenz.....

merubesttau said...

doaku dan keluarga sentiasa bersamamu juraimi, cewahhhh

Mama Nabil n Nina said...

take care Ju n Sally....Insyaallah semua nya akan OK...:)

I Am The Vault Dweller said...

INysallah semua akan berjalan dgn selamat jon...

ko jgn jadi ju panjang jer, pendek2kan sket...tolong2 apa patut tau..
mencih

makhluk ijau said...

kalau ko nk jln2.. ajak aku.. xyah jln sorang2.. mcm org gile nanti.. aper pun.. sampaikan slm take care kat wife ko.. & sama2 la kite berdoa..

ena said...

sorry la ye.. lambat sket bg komen.. Same case dgn aku la.. tp alhamdulillah, akhir nya dpt gak aku baby boy pd tanggal 090809.. Dlm case aku placenta tu beralih after 4 mth preggie.. tp mmg keje aku banyak relax je la.. tq tu my hubby yg banyak buat keje rumah..