Wednesday, July 15, 2009

Meminang @ Bertunang

...hehheheh.... bukaaaaannnn... bukannnn... bukan untuk saya...

Sabtu lepas saya hanya menjadi seorang pengikut kepada satu rombongan ke Bakri yang terletak dalam daerah yang ada banyak area tinggi-tinggi cam gini.... lu pikir lah sendiri mana ini tempat..... ngeh ngeh ngeh....

Membawa hasrat yang murni katanye... meminang anak dara orang gituh. Ya lah kan, takkan meminang anak teruna orang pulak... itu adalah lebeyyyy......

Secara jujur ini pengalaman untuk aku lah... almaklum lah.. aku dulu mana ada tunang-tunang nih... gua rock beb....
...... yang aku ingat masa raya aku angkut family aku ke rumah diorang utk kitorang berkenalan.... aku pun time tuh 1st time jumpa family bini aku tuh.... hehheheheh.....
then lepas-lepas tuh.... angkat tepon & cakap.... "pakcik saya nak kawen ngan anak pakcik boleh?".... merisik ke... tunang ke ....apa ke... semua nya takder aku buat... huhuhu.. aku rasa mak bapak aku kecik hati sket kot dalam hal nih.. tapi aku takmo nak nyusah kan diorang....
jauh tuh nak ke parit buntar dari KL nih....... jenuh!!!

uikss dah jauh melencong cerita... okeh back to cerita asal... kagum gak aku.. dalam majlis tuh siap berpantun mantun segala.... miahahahha.... aku kompem la diam.. buat-buat sibuk snap gambar sana sini... padahal kamera dah abis bateri tuh.. hehehheheh......

Terpikir lah aku nanti camner la situasi nanti kalau orang meminang anak dara aku tuh.. or kalau ditakdirkan aku ada anak lelaki..... pegi meminang anak orang pulak..... menggelabah kah aku??? berpantun jugak kah aku?? huhuuhh... tunggu ajer la saatnya tiba .. itu pun kalau dipanjangkan umur......

Insya'allah... amiinnnn.....

2 comments:

I Am The Vault Dweller said...

ko ada rasa nak bertunang ke jue? heheh

Cikgu ILi said...

main tunang- tunang la dgn wife ko ju..