Saturday, June 27, 2009

Layan Blues Part 1

Layan gambar-gambar lama memang mengembalikan nostalgia.. kalau la boleh main putar-putar masa macam dalam wayang tu best jugak..

Tapi sudah tentu lah mustahil... nasib baik ada orang mencipta kamera.. ya dak??
at least kita boleh kenang-kenang kan kembali saat-saat yang penting dalam hidup ini dengan tengok balik gambar-gambar ituh... sentimental jugak gua nih.. huhuhuuh.....
salah satu petanda meniti usia tua gamak nya.. yieeehaaaa.......

okey lah.. ni nak share ngan korang dunia awal gua dengan geng-geng beruk KEMBARA.....
Gua sendiri pun tak boleh nak ingat apa yang membuatkan gua boleh "terjoin" bebudak ni?
..... tapi yang pasti gua tak pernah menyesal menjoinkan diri dengan insan-insan ("beruk"?) ini malah gua berbangga dapat kenal diorang....
bak kata jack busung... I Luv U lahh..... I see you when I see you..........


Pict 1st ni projek pertama gua merangkap episod pengenalan ngan keluarga ini.. ke endau rompin kitorang redah.... merasalah gua menjinak-jinakkan diri dengan apa yang dikatakan sebagai regime "leisure" Klub Kembara ini....

2nd Pict : Lokasi di Wang Burmah.. salah satu dari rangkaian gua-gua yang ada kat Perlis... still served as introductary to the Kembara world for juniors..... haversack pelbagai tuh tiada dalam kamus lagi time nih....huhhuhuuhuh..... after all, it was a weekend project only maa....

3rd Pict : Kenyir destinasi dituju...... another leisure time katanye... still without haversack pelbagai tu kot... hehehehhe.... beg apa yg aku bawak hah??? huhuhuhuuh.. rasanya knapsack & plastik sampah kot... beserta "A shape tent" yang diselimpang kat bahu.... ngeh...ngeh...ngeh..... tak senonoh....motips sekali...

4th Pict : Welcum to the new regime....truly beruk arise!!! Puncak Tahan targetnya.... Suksessss!!!!!! This time around baru lah ada proper equipment... proper training... dan segala mala proper lagi.... termasuk la proper family ties..... Well Done !!... make me wanna cry remembering this achivement feels....
5th Pict : No turning back...... Stong Ayam plak kitorang belasah... berkenalan ngan otai kat situ... Pakcik Bahar (arwah).... time ni la sen & keli join untuk kali pertama.... & ada peristiwa melecet kat sini... apa yang melecet?? huhuhuhuh.. biar lah rahsia......
Huh.... memang banyak sekali nostalgia gua ngan geng2 ini.. tak abis lagi ni tapi takkan la semua nak cerita sekaligus kan.. huhuuhuh......

Love & miss u all bro & sis.....

9 comments:

Cikgu ILi said...

Rajinnye..ko scan satu satu ke?
Baik aku tepuk tangan dulu.
Aku dh kenal dah ko Ju sebelum aku pi Dabong ngan korg..
Thanks to Botak sebab dah mempromosikan muka2 korang dalam buku dia.
Ehh mana buku tu weiii...aku nak!

Juraimee said...

Buku botak tuh ada gambar sekali ke??
emm.. err... entah.. aku tak pernah baca actually.... dia tak pernah offer...
tapi aku tau dia buat buku tuh sebab time tuh aku & dia jer yg ada.. hahahhahah......

Cikgu ILi said...

Ju,
Gambar terbesar sekali dalam collage paling atas ada dlm buku botak.buku tu boleh masuk muzium tau.kalau jd asgmnt mmg sah dapat A.Bile nak masuk part 2 nih?

ena said...

wah.. mmg kenangan btol ni.. best sgt igt waktu2 tu

ainee said...

nak meleleh dah air mata ni..sob sob :((

Suhaimi said...

bersenang senang lah... kerana hari ini yang akan kita rindukan pada masa depan..

...rux... said...

apasal gambar aku takde?

merubesttau said...

cilakak ju! mcm mana ko ada gambo-gambo tu tapi aku x de ek... ni yg aku x pieh hati ni. menitik darah kut idung tengok gambo kenyir tu, yg tengah-tengah tu... cas-cas cover album la tu konon haha

I Am The Vault Dweller said...

layan sangat nih...kalu combine buku botak dgn gambar2 ko bole jual dah tuh....