Thursday, October 30, 2008

Resume @ CV ....

Grrr.....grrrrr......grrrrrrr.......

kalau ikutkan plan & perancangan skang ni patut nyer resume gue dah up-dated or even better has been sent out merata-rata......
malangnyer sebagai taik pemalas; baru malam nih gue teringat nak start.... diulangi... START..... hapdet resume tuh... adusss lahhh.... parah sekali...

kadang2 terpikir.. apa beza nyer saya ngan ahli politik di luar sana yg cakap berdegar2 ituh...???
selalu jugak....... errr.. pembetulan.... perkataan "jugak" tu kurang & memang tak tepat rasanye, patut cakap cam gini... selalu sangat saya komen itu ini pasal ke'poyo'an politikus2 ituh kat kawan2....... padahal gue pun 2x5 @ 5x2 jer ngan depa2 tuh.... wakakkakakkaka.......

tapi ya lah kans...... mengata org tuh memang best... huhuhuhuhuh........ tapi mungkin ada satu value dlm diri ini yg sebenarnye ada tapi jarang ditunjukkan kat orang ... (I guess laah....) "admitting the mistake".... btul ke hah?? hehehhehehe... masuk bakul angkat sendiri.. yesszaaaaahhhhhh.......

ayookkk... biler nak siap hapdet resume nih.......???!!!! wake-up... wake-up!!!!!


Ebiet G.Ade - Masih Ada Waktu

Bila masih mungkin kita menorehkan batin
Atas nama jiwa dan hati tulus ikhlas
Mumpung masih ada kesempatan buat kita
Mengumpulkan bekal perjalanan abadi
hoo..oo..du..du...du..ouoo...ouoo

Kita pasti ingat tragedi yang memilukan
kenapa harus mereka yang tertimbun tanah
Tentu ada hikmah yang harus kita petik
Atas nama jiwa mari heningkan cipta

Kita mesti bersyukur bahwa kita masih diberi waktu
Entah sampai kapan tak ada yang bakal dapat menghitung
Hanya atas kasihnya hanya atas kehendaknya kita masih bertemu matahari
Kepada rumpun di lalang kepada bintang gemintang

kita dapat mencoba meminjam catatanNya
Sampai kapankah gerangan
waktu yang masih tersisa
Semuanya menggeleng semuanya terdiam semuanya menjawab tak mengerti
Yang terbaik hanyalah segera bersujud mumpung kita masih di beri waktu

6 comments:

Anonymous said...

mama rock dah sampai...

Juraimee said...

sampai mana??
pagi2 punyer sampai ni lain macam sket.... ehhhhehehhe..
princess syaza kim salam kat princess husna..

Anonymous said...

lalala.... assalamualaikumm mr jurai..... almaklum la masuk umah baru kena la bagi salam....

Anonymous said...

jurai, bila nak update ni...

Juraimee said...

ayakkk... dah kena marah ngan mak husna.... warrrkkhhhh...

Cikgu ILi said...

Ju..rerajin aku tulis blog ok...aku nak add ko dlm blog aku k..