Thursday, August 26, 2010

Pengaruh Rakan Sebaya

Topik apa pulak nih!!! huhuhu.... ala-ala berat la pulak kan??

Ni... nak cerita pengalaman anak dara gua dah start ponteng posa.... masuk hari ni dah 2 hari officially dia tinggal posa, tapi aku suspek 3 kot... emm.. entah lah....

Aku tak kisah kalau dia betul-betul cakap tak larat nak puasa macam hari ni, tapi jangan la nak menipu aku.  Boleh ahad hari tuh dia tipu aku ?? Tak ada aku ngajar dia menipu!!!

Ceritanya macam biasalah, hujung minggu mesti dia sibuk main ngan jiran tetangga.  Ya lah... bebudak, main jer la yg diorang tau... tapi disebabkan rakan dia tu tak posa & nak minum & makan kat rumah aku.. so smi lah apa yang jadi.  Tapi aku dah bagi amaran dekat anak aku jangan curik-curik makan... dia kata takder, dia tak makan/minum, kawan dia jer yang makan/minum ...
so aku malas la nak bising-bising.  Tapi dek sebab aku tengok gerak geri dia yang mencurigakan aku serkap jarang lah, tanya dia kenapa makan & tipu aku?? Sekali dia diam ala-ala kemaluan gitu & tak berani nak tengok muka aku.  So, sahih laaaa........ aku paham benor perangai anak dara aku sorang tuh!!  Yang paling aku sakit hati bukan sebab dia tak posa, tapi sebab dia menipu!! cessss... sungguh kurang sopan!!

So tektik weekend ini adalah.... jangan duduk rumah!!!  Boleh???

Gambar tuh sekadar gambar hiasan jer tau.. huhuhuhuh........ Actually aku nak post ni 2 malam sudah, tapi bb celcom gua nih hampeh!! 2 full days dead line katanye!! betul-betul mencabar kesabaran gua dibulan posa jer.. huhuhuhuh...

5 comments:

chekiyah said...

masih boleh dibentuk, kecik lg tu
ko kan bapak yg penyayang, explain kenapa x boleh ckp bohong..

Ayuh Santai said...

hmmmmm.....kau bukan garang pongg!! tp dia takut jugak kan...takpun dah nature budak takut kat ibubapa..tats depa berbohong...

mama rock said...

ko try baca ni: http://www.babycenter.com/0_lying-why-it-happens-and-what-to-do-about-it_67698.bc
it happens to all kids actually. nak membesar, otak pun ligat. tapi aku mmg risau gak, bila anak aku start nak tipu2- tapi ringan2 aje mcm gosok gigi.

edaleeja said...

sabar ju..bak kata cik kiah...budak lg, blm paham btol2 mana yang boleh dia buat, mana tak boleh.

mcm anak aku la..bila dia ckp nak je, dan dan tu. ko ckp la sabar dulu ke, tunggu kejap ke..tak di'follow'nya

JARDINES Y CASAS said...

Great blog!!!