Wednesday, December 16, 2009

3 Minggu Sudah Punya Cerita daa....

A'hah.. diam tak diam dah hampir-hampir 3 minggu rupanya aku tak hapdet blog nih. Andai kata kalau makanan lama dah berulat & kena campak dalam tong sampah.. hhuhuhuhuhuhu....
Apa boleh buat, banyak sangat perkara yang menghalang....
& hampir 3 minggu jugak la ternakan & kebun aku tu tak berjenguk.. miahahaha....

Perkara pertama yang menghalang - Tour the kenduri kahwen, siap sesat-sesat kat melaka mencari rumah kenduri.. hahahaha nasib baik ada talian hayat, yiehaaa...
then seminggu IL lepak2 kat rumah.. nak menunggu ada lagi kenduri kawen kat area KL ni plak....
then ada plak Anual Dinner TMIM...lepas tuh sibok pasang & format 2 bijik PC.... meletops...

Bermula dengan time raya Haji arituh.. aku menyertai rombongan che'keah ke Bakri, dekat-dekat ngan daerah Muar tu lar.... anak buah aku punya majlis kahwen... Perkara yang paling best aku rasa sebab kitorang dapat duduk kat Pusat Jagaan Warga Emas... perkhh.. cara sekali.. hahhahaha.... Aku pulak cam besa lar... verangan jadik cameraman.. tapi bila nampak cameraman betul ngan dslr diorang, aku malu-malu & sorok kan kamera P&S aku tu... huhuhuuuhu.....

Inilah hantaran dari belah lelaki.. side yang aku join lar....
ni masa majlis akad nikah kat surau... perkh.. Banyak plak soalan dari tok kadi tuh & soklan pertama tok kadi : "Kenapa kamu nak kawen?"...miahahahha.... aku dah nyuruk2 belakang mimbar tu gelak dah... soklan open giler.. buatnyer anak buah aku tu jawap cam karangan kang jenuh!! hahhahaha... tapi last2 Tok Kadi jugak yang jawap sendiri.. hehheheh....
& satu yang aku perasan. memang adat orang johor gamaknya.... abis semua dok kena baca watikah... bukan setakat takliq suami kepada isteri....
bapa kepada menantu lelaki, mak kepada anak pompuan nya, & si isteri kepada sang suaminya... complete!! perkkhh..
ipar-ipar aku dok cerita sama lah macam yang TV dok siar dulu masa Mawi nikah....
Tengah hari baru la majlis resepsi kat rumah pengantin pompuan... foods served terbaek beb... ada kambing tuh.... then air aku rasa paling kurang ada 4 jenis.. hehehe... tapi aku dok belasah air kelapa dia jer.. sedap giler!!!! yang lain cam mana-mana kebiasaan yang korang boleh tengok kat kenduri kahwen lah... ada silat. bersanding.. makan beradap... bla.. bla.. bla.....
Last session.. semestinya posing2 gambar ngan pengantin lar....

Okeh SELAMAT PENGANTIN BARU kepada anak buah bini merangkap anak buah aku jugak lar... Moga berkekalan kebahagian itu selama-lamanya.. amiiiiinnnn......

3 comments:

Cikgu ILi said...

Aku dah sengih2 bile cite tang soalan cepumas tok kadi sambil membayangkan ko nyorok2 kat mimbar tu..

che kiah said...

kat johor memang gitu gayanya...konsep keluarga sakinah
opsss..rombongan aku tetap glemer ekkk..terbaek!

mama rawk said...

selamat la kiranya ko kat melaka kan? sesat sbb ko tak jumpa aku ju..hehe..

cantik2 gambar2 iteww..